3dstrom

Alla inlägg den 18 december 2013

Av Malin Edström - 18 december 2013 21:19

Dagen har varit ganska kaotisk kan man säga. kännslor till höger och vänster blandat med alla slags tårar och skratt. Men snart är det jullov och då sammlar vi nya krafter, eller gör av med lite innan skolan börjar. 

På svenskan så har vi skrivit noveller och min var sisådär bra kanske. Hade en bra ide och så men när jag väl skriver så blir det inte så bra. Jag borde be någon annan att skriva mina ideer ^^. Men Filippa skrev en fantastisk novell om hennes tuffa händelse i livet. Hennes mamma dog nämligen i bröstcanser för fem år sedan. Novellen handlade om hennes mammas sista dygn och tiden just efter att hon hade dött.

Denna Kvinna som jag gärna hade träffat hette Monika och hur Filippa beskriver henne och bortgången fick allas ögon att tåras. Och då menar jag precis alla! 

I slutet hade hon skrivit med en dikt hon hade hittat i hennes dagbok. Den var skriven just innan hon dog och den var egnat till främst filippa men också hennes pappa. Den handlade om att hon alltid kommer att finnas där, leva runt och i dem så att hon aldrig skulle försvinna. Jag har gråten lite i smyg i halsen nu, jag har börjat bli rörd till allt på sistånne.


Efter dagens alla gråtkalas så åkte vi några tjejer ned på stan för att handla lite julklappar. Vi mötte upp Firoz i biblioteket och sedan gav vi oss ut i staden (as dramatiskt ;O). Jag önskar mig något nytt och spännande att äta i julkklapp så vi gick till en thiländsk butik där hon som jobbade där ville att vi skulle köpa saker från höger och vänste. det var inte jobbigt hon var gullig och snäll. hon ville att vi skulle smaka på några fisk chips. ingen annan ville smaka men jag tänke, varför inte, så jag smakade. inte det godaste jag har ätit direkt... det var nog torkade fiskar med kryddor, men den gick ned. Vi smakade sedan på några stora majskorn i någon krydda. de var goda tyckte jag men det tyckte inte riktigt Firoz ;)


Jag fick min första julklapp idag också och jag var för nyfiken så jag öppnade den direkt ^^

   

Snyggaste bilder, tack jag vet... och sedan pyjamasbyxor till det, Snyggt....

Tack för tröjan Firoz! :D


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards